neljapäev, 23. juuli 2009

Kingitused

Eile, 22. juulil aastal 2009, sündis Triinule ja Priidule teine tütar! Selleks imeliseks sündmuseks kudusin mina pisikesed papukesed ja kindad.

Pilt on veidi udune, aga papude ideest saab ikkagi aimu.
Kudumiseks sain idee ja ka teostamisõpetuse leheküljelt Aeti käsitööleht http://kasitood.trsm.pri.ee/index.php?id=66&keel=ee , originaalist muutsin vaid värve. Lõnga ostsin Karnaluksist. Kõik kolm lõnga on Lane Cervina lõngad Montecarlo. Valge tooni number on 3008, roosa on nr 3092 ning kollane 3009. Tokid on suurusega 50g=225 meetrit. Nagu pildilt aimata võib, kulus valget kõige rohkem, umbes pool tokki. Kudusin varrastega 2,5, kuigi oleks võinud isegi peenematega teha. Mul lihtsalt pole hetkel peenemaid. Lähen täna poodi ja ostan:) Kuna papud ei hoia ilma beebi jalgadeta sugugi vormi, siis panin pildistamise ajaks majapidamispaberit sisse:)
Mu vanematel oli eelmisel nädalal pulma-aastapäev. Heegeldasin neile selleks puhuks ühe luige.
Luigel on kõhu sees piisavalt ruumi kahe rummitrüfli mahutamiseks.


Luige heegeldamise õpetus on blogis Mimmi käsitööd http://www.isetegija.net/index.php?ind=blog&op=home&idu=4813&singlepost=53052. Luige heegeldamiseks kasutasin 100% merseriseeritud puuvillast heegelniiti Sissy 10, mille ostsin seekord Kaubamaja all olevast Liann Lõngadest. Karnaluks on tööl käiva inimese jaoks väga halbadel aegadel avatud, nii et kui mul tööl olles mõni äkkmõte tekib ning ma pean kohe lõnga saama, siis pean mõnes teises poes käima. Tavaliselt on selleks Liann Lõngad, sest seal on valik päris suur, see oli pood, kust ma palju ostsin enne Karnaluksi avastamist ning ta jääb mulle täpselt kodutee peale.
Luige heegeldasin nr 2,5 heegelnõelaga, sest väiksemat mul lihtsalt pole. Täna ostan! Roosa ja must heegelniit on pärit mu lõngakastist ning nende andmaid ma ei mäleta. Mul on tegelikult kodus kaustik, kuhu ma klammerdan kõik lõngatoki ümbrised koos lõngajuppidega, et hiljem oleks võimalik sama lõnga juurde osta. Kuid luige heegeldamiseks kasutatud musta ning roosat niiti seal pole (ilmselt ostsin ma need siis enne seda süsteemi).
See oli minu esimene luik ning sai veidi lopergune, eriti võrreldes selle näidisega, mis Mimmi blogis on, aga järgmisel korral juba tean, mida teisiti teha.
1. Kasutan peenemat heegelnõela.
2. Heegeldan luige keha kahe kuni kolme ühekordse samba võrra väiksema.
Eerole kudusin sünnipäevaks sokid.

Sokkide kudumise õpetuse võtsin jällegi raamatust "Suur sokiraamat". Sealt on pärit ka idee. Kalade mustri asemel oli raamatus aga hobusemuster. Mõtlesin, et Eeroga hobused väga ei seostu ning otsisin asemele kala pildi. Leidsin selle raamatust "Koekirjade piibel". Lõngad on pärit mu lõngakastist, enamik Lane Cervina lõngad. Seekord tugevdasin soki alates kannast kuni varbani peenikese toon-toonis heegelniidiga (kudusin kahekordselt, villane lõng + heegelniit). Eks ole näha, kui kaua need sokid siis vastu peavad. Kui lõngapoes tugevsamise kohta nõu käisin küsimas, öeldi mulle, et tugevdada polegi vaja, kui kasutada spetsiaalseid sokilõngu, mis on niigi tugevad. Need lõngad sisaldavad kõik polüamiidi (nailon). Järgmised sokid koon juba spetsiaalsest sokilõngast!
Kudusin varrastega nr 3,5. Eero jäi väga rahule ning tahab juba uusi:)

2 kommentaari:

viki ütles ...

Tere
Sa tundsid huvi köitmise kursuse kohta. panen täna 7augustil toimuva kursuse kohta (Tallinna lähedal) info üles ja vaata sealt, kas sa saaks ja sobiks :)

Anonüümne ütles ...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!