pühapäev, 7. märts 2010

Käsitööd pulmadeks

Vahepeal olen oma blogi kaheks kuuks unarusse jätnud, aga seda väga mõjuval põhjusel - ma tegelesin oma pulmadega. 27 veebruar oli minu pulmapäev!
Selleks puhuks sai ka üht-teist meisterdatud. Pulmade idee oli rahvuslikud elemendid. Mitte rahvariided, vaid pidulikud riided rahvuslike elementidega. Ja rahvuslikke elemente kasutasime ka paljudes pulmavidinates.
Meie kutsed olid sellised:



Kutsed tegime täiesti ise. Otsisime raamatutest rahvuslikke motiive, leidsime sobiva, Eero trükkis oma trükikojas kavandi paksemale struktuursele paberile, ostsime juurde ka oranžikas-punase käsitööpaberi, millele trükkisime lisalehe. Samast punasest paberist ostsime ka ümbrikud. (kui mõni nüüd loeb, et tema ümbrik küll sellisest paberist polnud, siis jah, see oli minu apsakas, et ostsin neid ümbrikke poole vähem kui vaja. Kuna avastasime selle pühapäeval, mil tahtsime juba kutseid jaotada ning Zelluloosi paberipood oli kinni, siis ostsime hoopis postkontorist punaseid tavalisi ümbrikke juurde.)
Kui kutsed olid valmis trükitud, veetsime terve õhtu oma elutoa põrandal neid lahti lõigates ja pooleks voltides.





Kutseid tegime kokku umbes 40 tükki.


Ise tegin ka külalisteraamatu. Kasutasin oma õpitud oskuseid Anijas toimunud köitmispäevast . Lasin Eerol trükkida lõuendi peale meie rahvusliku motiivi, kasutasin esimese ja tagumise lehena oražikas-punast kutse lisalehe paberit ning siselehtedeks panin tavalised printeripaberid. Raamatu mõõduks tuli A4.






Korraldasime pulmas oksjoni, mille jaoks tegime mõlemad ühe käsitöö. Eero on kõva puutöömeister ning tema tegi mahagonist ehtekarbi. Mina tegin aga haapsalu salli. "Haapsalu salli" raamat on ilmselt kõigil kudujatel juba ammu olemas, aga mina sain raamatu alles jõuluvanalt. Ja kohe valisin välja ühe mustri - hagakiri 4, ostsin Karnaluksist lõnga (Schoeller+Stahl Ronda, mille koostis on 51%villa ja 49% viskoosi, kulu 8 tokki, üks tokk 50 grammi), kasutasin vardaid nr 5 ning nii mu oksjonisall valmiski. Algul tundus nii töömahukana eraldi äärepitsi kudumine ning hiljem selle külgeõmblemine, aga tegelikult polnud see sugugi keeruline ning lõppkokkuvõttes andis ta sallile kõvasti ilmet ja nägusust juurde. Jäin oma salliga väga-väga rahule ning veidi oli isegi kahju teda oksjonile panna!







Pulmaisadeks olid meil minu isa ja Eero isa ning mõlemale tegime Jassi Linatalus rahvusliku motiiviga linased pluusid. Need tulid jubekenad mu meelest!
Ka meie sõrmused on rahvuslikud.

Sõrmused koosnevad kahest osast, sisemine ring on punasest kullast, mille jaoks kasutasime Eero vanaisa abielusõrmust ning pealmine nikerdatud osa on valgest kullast, nii et nikerdustest paistab läbi punane kuld. Sõrmused on hästi massiivsed ning meeletult ilusad! Sõrmustega olen väga-väga rahul, nagu kõigegagi, mis pulmadega seondub:)!
Ka tort oli meil kaunistatud kutsemotiiviga.


Palusime ka kõigil külalistel kaunistada oma pidulikke peorõivaid rahvuslike elementidega ning külalised tulid kõik meie sooviga ilusti kaasa. Nii ilusaid komplekte oli pulmalistel!
Mõned stiilinäited: minu kursamusud nägid välja sellised.



Marit oli oma Siimule õmmelnud kleidikangast lipsu, millele sättis samasuguse rahvusliku paela, mis ta enda kleidlgi. Kleit oli ka loomulikult Mariti enda kätetöö.


Kõik minu kursaõed väärivad kiidusõnu, sest nad kõik olid nii endale kui ka oma kaaslastele pilkupüüdvad kostüümid õmmelnud!
Meie ise nägime välja aga sellised:

12 kommentaari:

sircu ütles ...

Palju õnne! Rahvuslike motiivide idee on väga lahe ja päris ausalt kohe - see pumakleit on üks ilusamaid, mida näinud olen:) Väga stiilne!

Kadri ütles ...

Suur-suur aitäh ilusa kommantaari eest!

Liska ütles ...

Kallis Kadri, Teie pulmadest võiks palju eeskuju võtta. Minu meelest on nii vahva, et palju ise tegite ja tulemus oli ju super. Olen alati sama meelt olnud, et kui on minu ja minu armastatu pulmad, siis võimalikult palju peab seal olema meist endast.
Palju-palju õnne Teile terveks eesolevaks eluks! :)

Inga ütles ...

Palju õnne veelkord!
Väga ilus kooslus. Eriti ilus on muidugi pruut oma stiilses kleidis ja kõik selle juurde kuuluv!
hakka või ise mehele minema;)

merli. ütles ...

Palju Õnne Teile veelkord! Super ilus oled ikka oma pruutkleidis ja tõesti 5+ Teie ideedele! Kas sa avalikustaksid oma kleidi päritolu?
Nüüd ma igatahes tean, kelle poole pöörduda kui tulevikus vaja nõu küsida kui Sa oled nõus ikka nõustama :)

Irina ütles ...

Oi Kadrti :) Sul olid ühel pildil minu tehtud kõrvakad :P
Aga jahh, pulm oli maruvahva :)

Kadri ütles ...

Aitäh Teile Liisi, Inga, Merli ja Irina! Nii tore, et meie mõte ka teistele huvitav tundub!
Jah, Irina, ühel pildil on tõesti Sinu kõrvakad:)
Merli, kleidi kavandi mõtlesime kolmekesi: mina, Eero ja Tigasmo stilist. Tigasmo ka õmbles meile.
Ja loomulikult olen nõus nõustama, kui oskan aidata!

Unknown ütles ...

Kadri, nii kihvt oli vaadata teie ettevalmistusi pulmadeks. Äärmiselt tublid olete, mul pole kohe sõnu :) ja nii vahvad ideed! Sina olid ka nii kaunis nii kaunis, käin ja ikka imetlen.

Kõike kaunist teile!

Kadri ütles ...

Suur aitäh Sulle, Kersti! Väga armas oled!

viki ütles ...

NIIIIII ILUS!!!!!
Meenusid minu pulmad ja see meeletu meisterdamine selle nimel, fantastilised tulemused kõikidele asjadele :)
Palju õnne ka minu poolt, tulgu need tulevased koosaastad täis rõõmu, naeru ja ühiseid hetki :D
--,-´@

Maarit ütles ...

Ohtralt õnne!!!
Viimane pilt on imeilus! Kõik teised pildid ka head, aga see viimane on kohe eriti!
Väga mõnus lugemine oli. Tundus, et kõik need ettevalmistused kandsid vilja ja tähtis päev oli imeline.

Kadri ütles ...

Suur tänu Viki ja Maarit!
Nii hea on lugeda positiivset tagasisidet!